sunnuntai 4. tammikuuta 2015

Uusi lelu ja muut

Olen haaveillut ostavani uuden ja ensimmäisen järkkärikameran ja haave totettui. Kamera Canon EOS 70D saapui kotiini ja muutama päivä myöhemmin hommasin heti edullisen ja uuden objektiivin Canon EF 50mm f/1.8.




Aiemmin en koskaan omistanut järkkärikameraa. Olen kokeillut monesti tutun ja kaverin kameraa. Olen aina halunnut oman järkkärikameran. Viimeinen vuonna olin tutkinut nettiä mikä kameran merkki ja malli sopii minulle. Aloittajan kameroissa on vähän asetuksen valikoimaa ja rungot ovat pieniä, koska minun kädet ovat isoja. Kokeilin otteella eri kameraa Verkkokauppa.comissa. Ei tuntunut mukavalta, mutta 70D runko on täydellinen otteellani. Siinä on enemmän valikoimaa ja rungon takaoikealla on kaikkea asetusta mm. ISO, aukko, suljinaika, tarkennus ja yms. Kamera on helppokäyttöinen ja siinä voi tehdä erilaisia asetuksia nopeasti.

Harjoittelin maiseman kuvaamista ja muotokuvaamista päivittäin. Jossain vaiheessa halusin kovasti saada laajakulmaobjektiivin, koska 50mm soveltuu täyskennon kameralle. 50mm:n kuvakulma on 46°. APS-C kameraan kuvakulma muuttuu noin 67°. Se sopii enemmän muotokuvaan, myös toki maisemakuvaan. Surffailin netissä monta päivää ja testasin objektiivia Verkkokauppa.com liikkeessä. Lopuksi päätin tilata Digitarvikkeesta laajakulmaobjektiivi Sigma 18-35mm f/1.8, joka soveltuu APS-C:lle eli pienelle kennolle. Olen rakastunut siihen! Pääsin harjoittelemaan yökuvaamista. Yritin saada upean yökuvan, mutta epäonnistuin. Harjoittelin ja säätin suljinaikaa, aukkoa ja ISO koko ajan. Treeniä, treeniä, treeniä... Viime jouluaattona sain parhaan yökuvan, johon olen hyvin tyytyväinen!

Tässä on muutama yökuvaa..





Ja muutama muotokuvaa..





Ja vielä maisemakuvaa..




Ei kommentteja:

Lähetä kommentti